Onko sillä väliä, että sopiiko tapaamisen buukkari vai myyjä itse?

No items found.

Tein kyselyn Linkedinissä siitä, että onko väliä, sopiiko tapaamisen bookkaaja vai myyjä itse. Tässä
tulokset:

Yhteensä 74 vastaajaa
Ei ole väliä, asia ratkaisee 72 %
Myyjän pitää soittaa itse 28 %

Paljon tuli hyviä kommentteja puolesta, että vastaan mutta pääasiassa myönteisiä.

”Buukkarit tekee mielettömän tärkeätä työtä jään särkijänä 👍”
Linkedin kommentoija

Tuli myös yksi kehitysehdotus, että buukkaaja voisi olla tapaamisen alussa tekemässä selkeän ”handoverin” ja perustelemassa, miksi joku muu ottaa nyt asiakkaasta kopin. Tämä tehdään yleensä jo puhelun aikana. Ei lainkaan kuitenkaan huono idea, mutta sitoo kyllä buukkaajan aikaa tapaamisten alkuun, jotka on sopinut sekä live- tapaamisissa mahdoton ajatus, että buukkaaja matkustaisi myyjän mukana tapaamisiin. Etätapaamisissa täytyy kokeilla.

Karkeasti sanottuna vajaa kolmannes on sitä mieltä, että myyjän pitää sopia tapaaminen itse. Perusteluna on mm. että saman henkilön kanssa on luontevaa jatkaa keskustelua myös tapaamisessa sekä se että buukkaajan palkka on sidoksissa tapaamisten määrään, jolloin yritetään puskea tapaaminen väkisin kalenteriin. Tämä kuulostaa kyllä väärin tehdyltä asiakashankinnalta.

”En edes muista koska viimeksi olen suostunut tapaamiseen buukkarin kautta. En tosin helpolla suostu suoran kylmäsoitonkaan perusteella tapaamiseen. Soittajalla pitää käydä tosi kova flaksi jos vahingossa osaa soittaa oikealla asialla silloin kun se kiinnostaa ja on ajankohtainen. Tai sitten soittajan pitää olla niin kova asiantuntija, että kannattaa tavata oppimismielessä, vaikka ei juuri nyt olisi ajankohtaista. Sen sijaan olen aika avoin ja altis lähes kaikelle muulle markkinointiviestinnälle.”
Linkedin kommentoija

Suurin osa eli kaksi kolmas osaa oli sitä mieltä, että asia ratkaisee eli tapaamisen sopijalla ei ole väliä. Tärkeimpänä pidettiin buukkaajan ammattitaitoa. Buukkareita pidettiin tärkeinä jäänsärkijöinä myyjälle.

”Tästä on omakohtaista kokemusta. Meillä oli käytössä juuri aloittanut buukkari, joka teki hommia paineen alla. Hänen buukkaamat tapaamiset olivat ihan eri tasoa verrattuna vakiobuukkarimme sopimiin tapaamisiin. Vakkaribuukkarilla on tuote hallussa ja osaa hyvin argumentoida jo puhelimessa, jolloin tapaamiset on aina hedelmällisiä.”
Linkedin kommentoija

Tässä kommentoinnissa selkeästi sanottiin ehkä tärkein asia. Oli kysessä laji kuin laji. Sen voi tehdä hyvin ja huonosti.

”Eihän tilintarkastaja vaadi toimitusjohtajaa laatimaan kirjanpitoakaan, kyllähän vastuita jaetaan yrityksissä sen mukaan, miten saadaan paras tuottavuus irti.”
Linkedin kommentoija

Mielellään kerromme tarkemmin meidän tavastamme toimia. Jos haluat sparrailla aiheesta ja kuulla, miten me tehdään asiakashankintaa puhelimitse niin ollaan yhteydessä.